Museum voor Kunst in de Openbare Ruimte is vandaag twee! Hoezee, hoezee!

Elke dag vieren wij onze collectie, vandaag vieren wij ons jubileum: Museum voor Kunst in de Openbare Ruimte is vandaag twee! Hoezee, hoezee! In 2013 begon het als een project, twee jaar later stond er een museum. En tot op de dag van vandaag staat dat museum nog steeds als een huis, voor kunst, in de openbare ruimte.

Nog steeds denken wij terug aan de mooie opening op 2 mei 2015. Aan de lovende woorden van wethouder Detlev Cziesso en Apeldoorns kunstenaar Jack Liemburg. Aan het hartelijke welkom van jullie, onze bezoekers. Van een opkomst als deze hadden wij niet durven dromen. Wij hingen de (gele) slingers op; jullie maakten het een feest. En over opkomst gesproken: de zon! De zonnestralen zorgden voor een schitterende belichting van onze gloednieuwe museumzalen, waarin wij onze allereerste tentoonstelling presenteerden: de OPEN audiotour. Wat was het fijn zoveel blije gezichten het museum te zien ontdekken.

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Image_Widget”][/siteorigin_widget]

Vanaf de opening tot nu hebben we nog veel meer mensen mogen rondleiden door ons museum. We hebben begeleide OPEN-rondleidingen verzorgd voor bedrijfs- en vriendenuitjes, onze rappende rondleiders hebben honderden middelbare scholieren tours gegeven door onze street artzaal en in de beeldentuin van CODA hebben wij gezorgd dat mensen konden ‘kunst kijken vanuit een luie strandstoel’. Niet gek voor een peuter van twee, toch?

Na de zomer van 2016 zijn we voor de buitenwereld een tijdje stil geweest; in werkelijkheid waren we achter de schermen druk bezig. Hoewel binnen twee jaar vier Kornuiten zijn vertrokken, zijn er nu drie nieuwe bijgekomen. Martijn, Emmy en René stellen zich binnenkort aan jullie voor. Deze nieuwe samenstelling brengt een frisse wind in de organisatie en – niet geheel onbelangrijk – nieuwe tentoonstellingen en activiteiten.

We hebben nieuwe rubrieken: het raad-je-plaatje Wat is dit nou weer?, waarmee je bekroond kunt worden tot heuse kunstkenner, en Museumfavorieten, waarin wij met onze bezoekers praten over hun favoriete kunstwerk. Dit jaar zijn we van de partij tijdens Roots in the Woods, deze zomer organiseren we free walking tours, kun je weer kunst kijken vanuit je luie strandstoel en brouwen we een kunsttour met vergeten dranken. Hoewel onze street artzaal bijna tegen de vlakte is, zijn wij dat niet: wij stappen kordaat door. En hopen dat jullie met ons meegenieten.

[siteorigin_widget class=”SiteOrigin_Widget_Image_Widget”][/siteorigin_widget]

Nanda tekent: officieel een stichting

Vergaderen: Medea, Brenda en Myrthe

Routes in the woods 2014